Η κρίση και η άρση για την υπεραριθμία ορίζεται με το άρθρο 14 του ΠΔ 50/96 και έχει τροποποιηθεί από το άρθρο 12 του ΠΔ 100/97.
Ειδικά για τους ΠΕ04 έχει εκδοθεί η εγκύκλιος 50946/Δ2/6-5-2010 και η οποία τροποποιήθηκε από την εγκύκλιο 60818/Δ2/27/05/2011 και η οποία αναφέρει τα εξής:
1) Η κρίση και άρση της υπεραριθμίας των εν λόγω εκπαιδευτικών θα γίνει ενιαία στον κλάδο.
2) Οι τοποθετήσεις των υπεραρίθμων όπως και οι βελτιώσεις, οι τοποθετήσεις των νεομετατιθέμενων και όσων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη διάθεση ΠΥΣΔΕ στον κλάδο ΠΕ04 θα γίνουν κατά κλάδο και ειδικότητα, σύμφωνα με τις αρ. 45686/Δ2/14-4-2001 και 3508/Δ2/14-01-2010 εγκυκλίους για υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων. Τυχόν κενά μετά την προηγούμενη διαδικασία θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από την ειδικότητα με τις περισσότερες ώρες, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Τέλος τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν με την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα δίνονται σε εκπαιδευτικό του ιδίου κλάδου και ειδικότητας με τον εκπαιδευτικό που αντικαθίσταται.
Επίσης και ο νέος νόμος 4186/17-9-13 για το νέο Λύκειο, στο άρθρο 36 παράγραφος 18 αναφέρει:
18. Στο άρθρο 14 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94), προστίθεται παράγραφος 13 ως εξής: «13. Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών και τη ρύθμισή της σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ4 (Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων, Γεωλόγων) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν.»
Και φυσικά εξαιτίας των παραπάνω εγκυκλίων ανακύπτουν τα εξής ερωτήματα:
Τα ΠΔ 50/96 και ΠΔ 100/97 δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό των εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικούς ΠΕ04 και τους άλλους εκπαιδευτικούς και επομένως οι συγκεκριμένοι εγκύκλιοι κάνουν αυθαίρετη ερμηνεία και συνεπώς είναι παράνομοι γιατί είναι αντίθετοι από τα ΠΔ βάσει των οποίων εκδόθηκαν. Επίσης αυτή η διαφορετική αντιμετώπιση των καθηγητών ΠΕ04 αντιβαίνει το σύνταγμα (την αρχή της ισονομίας και της ισοπολιτείας).
- Και τέλος γιατί αυτός ο διαχωρισμός;
Προφανώς οι ΠΕ04 είτε είναι κακά παιδιά και με αυτόν τον τρόπο τους τιμωρεί το Υπουργείο, είτε είναι καλά παιδιά και τους επιβραβεύει. Σε κάθε περίπτωση τους θεωρεί ότι παίζουν μπάλα μόνοι τους και δεν είναι ίδιοι με τους άλλους εκπαιδευτικούς και φυσικά αποτελούν από μόνοι τους μια ξεχωριστή ομάδα διαφορετική από όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς.