Αφορμή για αυτό το άρθρο, έχει μια καταγγελία της ΔΑΚΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης http://www.alfavita.gr/artro.php?id=52864 που έπεσε στην αντίληψή μου και την οποία παραθέτω στο κάτω μέρος του άρθρου.
Αν κατάλαβα καλά από την καταγγελία, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη αποφάσισαν, να μην επιτρέψουν σε υπεράριθμους να γίνουν υποδιευθυντές σχολείων, με το επιχείρημα, ότι ένας υποδιευθυντής δεν μπορεί να φύγει από το σχολείο του για συμπλήρωση ωραρίου.
Ως γνωστόν με βάση την παράγραφο 5 του άρθρου 11 του νόμου 3848/2010, για να επιλεγεί ένας καθηγητής για την θέση του υποδιευθυντή απαιτούνται τα εξής:
5. Ως υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων, προϊστάμενοι ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποδιευθυντές Σ.Ε.Κ., στα οποία ασκούνται τριακόσιοι τουλάχιστον μαθητές και τα οποία λειτουργούν σε πρωινό και απογευματινό κύκλο, καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής με οργανική θέση στη σχολική μονάδα, την οποία αφορά η επιλογή και, προκειμένου για υποδιευθυντές και υπευθύνους τομέων Σ.Ε.Κ., ανήκουν σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ. Αν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας δεν πληρούν την προϋπόθεση της οκταετούς εκπαιδευτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.
Δηλαδή ένας καθηγητής για να γίνει υποδιευθυντής πρέπει να ανήκει στο σχολείο. Επίσης ως γνωστόν οι υπεράριθμοι ανήκουν στο ΠΥΣΔΕ και διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία, βλέπε και σχετικό άρθρο Υπεραριθμία και επομένως προσωρινά δεν ανήκουν στο σχολείο αλλά στο ΠΥΣΔΕ,.είπατε τίποτα, δεν σας άκουσα, τί είπατε;
Όμως παρόλα τα παραπάνω πως θα σας φαίνονταν, αν συνέβαιναν τα εξής:
- Υπεράριθμος καθηγητής βάζει υποψηφιότητα για υποδιευθυντής.
- Εναντίον του καταθέτει άλλη συνάδελφος ένσταση λόγω της υπεραριθμίας.
- Η ένσταση απορρίπτεται και ο υπεράριθμος γίνεται υποδιευθυντής.
- Ένα χρόνο μετά, παρόλο που συνεχίζει να είναι υπεράριθμος, απαιτεί να πάρει πρώτος ώρες, με το επιχείρημα, ότι ο υποδιευθυντής δεν μετακινείται και έμμεσα να θέλει, να υποχρεώσει άλλον καθηγητή της ειδικότητάς του, που δεν είναι υπεράριθμος και είναι παλιότερα τοποθετημένος στο σχολείο, να φύγει από το σχολείο.
Καλόοοοοο!!!!!!!
Ως γνωστόν ο διάολος έχει πολλά ποδάρια και εξαιτίας αυτού του γεγονότος συμβαίνουν τα εξής:
- Επειδή δεν προλαβαίνει τα τα πλύνει, βρωμάνε όλα τα ποδάρια του απαίσια.
- Επειδή είναι πάρα πολλά, δεν μπορεί να τα ελέγξει και με συνέπεια να τα χώνει όπου νάναι και φυσικά οι φυσιολογικοί άνθρωποι να εξαφανίζονται λόγω μπόχας..
Ακολουθεί η καταγγελία της ΔΑΚΕ.
Δ.Α.Κ.Ε.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Β΄ ΕΛΜΕ-Θ ΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Β΄ ΕΛΜΕ-Θ ΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 21 ( Συνδικαλιστική περίοδος 2010-2011) Θεσ/νίκη: 12 / 12 / 2011
ΘΕΜΑ: « Κρίσεις υποδιευθυντών σχολικών μονάδων – "μεθοδευμένες” παράνομες αναθέσεις μαθημάτων»
Συνάδελφοι,
σήμερα και ύστερα από την ολοκλήρωση των κρίσεων των υποδιευθυντών επί θητεία (το επίδομα θέσης υπολογίζεται ακόμη στην σύνταξη) με τελευταία σχολική μονάδα την ΕΠΑΣ Θερμαϊκού σε μια διαδικασία που κράτησε τρεις μήνες!!!!,
έχουμε να παρατηρήσουμε – επισημάνουμε - καταγγείλουμε τα παρακάτω:
σήμερα και ύστερα από την ολοκλήρωση των κρίσεων των υποδιευθυντών επί θητεία (το επίδομα θέσης υπολογίζεται ακόμη στην σύνταξη) με τελευταία σχολική μονάδα την ΕΠΑΣ Θερμαϊκού σε μια διαδικασία που κράτησε τρεις μήνες!!!!,
έχουμε να παρατηρήσουμε – επισημάνουμε - καταγγείλουμε τα παρακάτω:
1. στην πράξη 43/14-9-2011 το ΠΥΣΔΕ με πλειοψηφία (4 προς 1 Π.), αποφάσισε:
α)
Ο υποψήφιος υποδιευθυντής πρέπει να έχει πλήρες ωράριο, στη σχολική
μονάδα που θα επιλεγεί, μετά την μείωση των διδ/κων ωρών λόγω της νέας
θέσης (επειδή για την άσκηση των καθηκόντων του δεν επιτρέπεται η
μετακίνησή του και σε άλλη σχολική μονάδα για συμπλήρωση του
υποχρεωτικού του ωραρίου ).
β) Η διοίκηση να αποστείλει έγγραφο στις σχολικές μονάδες με τη συγκεκριμένη απόφαση για να ληφθεί υπόψη του Συλλόγου διδασκόντων κατά την συνεδρίαση επιλογής υποδιευθυντή μέσω του Διευθυντή της μονάδας, πράγμα το οποίο και έγινε.
Επισημαίνουμε μάλιστα:
γ) Στο σκεπτικό καταγράφηκε ότι, ο υπεράριθμος εκπαιδευτικός των οργανικών τοποθετήσεων του Ιουνίου, εάν δεν έχουν αλλάξει οι συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας, δεν μπορεί να είναι υποψήφιος. Στην δε περίπτωση που από «λάθος» έρθει θετική εισήγηση από τον σύλλογο διδασκόντων θα ακυρώσει την υποψηφιότητα το ίδιο το ΠΥΣΔΕ.
δ) Στο συμβούλιο έγινε ειδική αναφορά στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς στο οποίο κατά τις κρίσεις υποδιευθυντών του 2002, προτάθηκε υποδιευθύντρια που ΔΕΝ είχε πλήρες ωράριο. Αυτή τοποθετήθηκε υποδιευθύντρια αρχικά με απόφαση του συμβουλίου, όμως μετά από ένσταση του νυν διευθυντού του 5ου Γυμνασίου Καλαμαριάς και τότε συνυποψήφιου της για τη θέση, η τοποθέτηση της ακυρώθηκε και υποδιευθυντής τοποθετήθηκε ο νυν διευθυντής του 5ου Γ/Σ Καλ..
2. Οι κρίσεις – τοποθετήσεις υποδιευθυντών από το ΠΥΣΔΕ ξεκίνησαν στις 6-10-2011 και σε πολλές αποφάσεις καταγράφηκε ακύρωση υποψηφίων γιατί δεν πληρούσαν την παραπάνω προϋπόθεση. Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι αρκετοί διευθυντές σχολικών μονάδων μέχρι τότε δεν είχαν καταθέσει τα αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα και ειδικά στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ όπου, δεν είχαν ολοκληρωθεί οι εγγραφές μαθητών.
3. Στις 10-10-2011, στο 14ο Εσπερινό ΕΠΑΛ για δύο θέσεις υποδιευθυντών υπήρχαν τρεις υποψηφιότητες εκ των οποίων το ΠΥΣΔΕ ΟΜΟΦΩΝΑ τοποθέτησε ως Α υποδιευθυντή τον κ. Π.Γ. (σύμφωνα και με την πρόταση του συλλόγου διδασκόντων) και κατά πλειοψηφία ( 4 προς 1 αιρετός Π. ) ως Β υποδιευθυντή τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο κλάδου ΠΕ12.04 (πενταετούς φοίτησης ΑΕΙ, κατόχου μεταπτυχιακού τίτλου, με δύο ξένες γλώσσες επιπέδου μια Γ και μια Β, επιμορφωμένου στα project και με δεκατέσσερα χρόνια υπηρεσίας στον Α Βαθμό δηλαδή 14,25 μετρήσιμα εφόσον ήταν υποψήφιος διευθυντής ).
Στις 12-10-2011, μετά την ανακοίνωση της απόφασης του ΠΥΣΔΕ υπήρξε ένσταση του κ. Σ.Γ. συνυποψηφίου του, ο οποίος τελικά αποδείχθηκε ότι είχε ψηφισθεί από τον σύλλογο ως δεύτερος και στα αντίστοιχα μετρήσιμα προσόντα έχει μόλις τον Α Βαθμό και 1,5 μόριο ( μία ξένη γλώσσα επιπέδου Β ). Η ένσταση έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία (4 προς 1 αιρετός Δ.). Το υπηρεσιακό συμβούλιο και στις δύο διαδικασίες ΔΕΝ γνώριζε τα διδακτικά ωράρια των υποψηφίων.
4. Με την ανακοίνωση της νέας απόφασης ο κ. Ιωαννίδης Γ. κατέθεσε ένσταση κατά της νέας απόφασης του συμβουλίου προσκομίζοντας ταυτόχρονα φωτοτυπίες του αναλυτικού προγράμματος της 7ης -10-2011 ημερομηνίας συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων και Αναλυτικών Προγραμμάτων όπου διαπιστώνονται τα παρακάτω
ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΙ ΩΣ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ:
Α) Ο συγκεκριμένος υποψήφιος που επιλέχθηκε ως Β υποδιευθυντής ήταν πλήρως υπεράριθμος από την προηγούμενη σχολική χρονιά διότι δεν υπάρχει τομέας πληροφορικής.
Β) Η διεύθυνση του σχολείου εκπρόθεσμα τώρα επικαλείται την ανάθεση δύο project με αντίστοιχες διδακτικές ώρες ( 4 ώρες χωρίς την σχετική επιμόρφωση ).
Γ) Του ανατέθηκαν παρανόμως έξι ώρες μαθημάτων που δεν είναι καν αναθέσεις της ειδικότητάς του ( ούτε Α ούτε Β ανάθεσης, μαθήματα των κλάδων 12.06, 12.10, 17.04 και 17.08 του τομέα Ηλεκτρονικών όπου βάση της κείμενης νομοθεσίας η Διεύθυνση του σχολείου έπρεπε να τις έχει δώσει ως κενό στη Διοίκηση για να καλυφθούν με τοποθέτηση άλλων συναδέλφων από το ΠΥΣΔΕ).
Δ) Τελικά του ανατέθηκαν και δύο ώρες της ειδικότητάς του με τελικό συνολικό ωράριο τις 12 ώρες αντί για 14 κατά τον τελευταίο μήνα και περίπου ένα μήνα μετά την κρίση – τοποθέτησή του.
Ε) Το υπηρεσιακό συμβούλιο επιφυλάχθηκε να εκδώσει
την απόφασή του στις 4-11-2011 ζητώντας από τον Διευθυντή να αποστείλει
ενυπόγραφα τα ωράρια του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού καθώς και τα
μαθήματα που διδάσκει.
Παρά ταύτα το συμβούλιο απέρριψε την ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΗ ένσταση του κ. Ιωαννίδη Γ. με βάση τις αρχικές θέσεις - αποφάσεις του ( με 3 προς 1 αιρετός Δ.).
Γεννώνται έτσι τα ερωτήματα στα οποία καλούμε ΑΜΕΣΑ το ΥΠΔΒΜΘ να απαντήσει – παρέμβει προς αποκατάσταση της νομιμότητας.
1. Θα δοθεί εντολή ΑΜΕΣΑ να ακυρωθούν οι αναθέσεις μαθημάτων εκτός ειδικότητας στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό;
2. Θα εφαρμοστούν τα ίδια μέτρα και σταθμά για όλους ( δικαίωμα υποψηφίων υποδιευθυντών σχολικών μονάδων όπου δεν καλύπτουν πλήρες ωράριο ), να αποκλείονται;
3. Εάν η προαναφερθείσα θέση του ΠΥΣΔΕ είναι μη σύννομη, με πιο δικαίωμα αποκλείστηκαν υποψήφιοι ή δεν τους δόθηκε καν το δικαίωμα υποψηφιότητας μέσα στις σχολικές τους μονάδες;
Ελπίζουμε ότι μετά τον έλεγχο νομιμότητας από την τωρινή κυβέρνηση ΔΕΝ θα επιτραπεί να κουκουλωθεί ένα τόσο σοβαρό γεγονός .
Το ΔΣ της ΔΑΚΕ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Αν σας άρεσε το άρθρο τότε διαδώστε το ή αφήστε σχόλια ή κάντε τις παρατηρήσεις σας.