Συμβουλές και αναλύσεις για την τεχνολογία.




Κλοπή smartphone, laptop ή tablet: Τι να κάνετε πριν και... μετά

Εάν σας κλέψουν το κινητό σας τηλέφωνο, το λάπτοπ ή το τάμπλετ σας δηλώστε την κλοπή στην αστυνομία. Εάν πρόκειται για κινητό τηλέφωνο, ειδοποιήστε αμέσως την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ώστε να ενεργοποιηθεί η φραγή. Για οποιαδήποτε χρήση ή κατανάλωση προκύπτει σε μια σύνδεση, «ευθύνη» έχει ο νόμιμος κάτοχός της και αυτό ισχύει και στην περίπτωση κλοπής, τουλάχιστον μέχρι η κλοπή να δηλωθεί στον πάροχο της σύνδεσης.

Η δήλωση κλοπής το γρηγορότερο -και η ενεργοποίηση της φραγής (όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά)- είναι εξαιρετικά σημαντικές ενέργειες. Για παράδειγμα, η Toshiba παρέχει εγγύηση σε περίπτωση κλοπής και δέχεται να σας αντικαταστήσει το laptop, το tablet ή την τηλεόρασή της υπό προϋποθέσεις. Ανάμεσά τους, η δήλωση στην αστυνομία ως «κλοπή» εντός 48 ωρών.

Ακόμα, μπορεί να χρησιμοποιείτε κάποιο από τα διαθέσιμα στα καταστήματα app για smartphone που αναλαμβάνουν να βρουν τα ίχνη του τηλεφώνου σας. Αυτά τα app, μπορεί να σας στείλουν ακόμα και την φωτογραφία του νέου κατόχου του κινητού σας, όταν κάνει το λάθος και αλλάξει την κάρτα SIM, το ενεργοποιήσει και συνδεθεί στο δίκτυο. Δεν θα σας ωφελήσει σε τίποτα το στοιχείο αυτό, εάν δεν έχετε κάνει έγκαιρα καταγγελία στην αστυνομία.

Επιπλέον, το app μπορεί να σας αποκαλύψει σε ποιο δίκτυο είναι συνδρομητής ο νέος κάτοχος του κινητού σας και άλλα μοναδικά στοιχεία. Εάν όμως στραφείτε στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, θα σας ζητήσουν την δήλωση κλοπής και μετά εισαγγελική παραγγελία για να αποκαλύψουν τα στοιχεία του συνδρομητή τους που έχει το κινητό σας.

Η Ελληνική Αστυνομία συστήνει τα ακόλουθα μέτρα για να αποφύγετε την κλοπή ή για να κατορθώσετε να βρείτε την άκρη στην συνέχεια:

  • Καταγράψτε και διατηρήστε σε ασφαλές μέρος τον αριθμό ΙΜΕΙ της συσκευής σας. Κάθε κινητό τηλέφωνο έχει έναν 15ψήφιο ΙΜΕΙ αριθμό, ο οποίος είναι μοναδικός και προσδιορίζει την ταυτότητα της συσκευής. Μπορείτε να δείτε αυτόν τον αριθμό πληκτρολογώντας *#06# (σε iPhone, Settings, About, General).
  • Καταγράψτε τον αριθμό σειράς της συσκευής σας, ο οποίος συνήθως αναγράφεται στο σημείο όπου αναγράφεται και ο αριθμός ΙΜΕΙ.
  • Δημιουργήστε ένα σταθερό δικό σας σημάδι στη συσκευή, ώστε να είναι πιο εύκολη η αναγνώριση σε περίπτωση κλοπής. Ακόμα και μία φωτογραφία του κινητού μπορεί να φανεί χρήσιμη σε περίπτωση εντοπισμού του. (Μαρκάρισμα του κινητού μπορεί να γίνει με ένα μαρκαδόρο ή με ένα αιχμηρό αντικείμενο. Υπάρχουν και ειδικά στυλό, με ακτίνες UV, οι οποίες είναι αόρατες με γυμνό μάτι και μόνο όταν φωτιστεί εμφανίζεται η εγγραφή).
  • Μην δίνετε με ευκολία το κινητό σας σε κάποιον άγνωστο, ο οποίος ζητά να κάνει μία «επείγουσα κλήση», χωρίς να ερευνάτε και να βεβαιώνεστε ότι πράγματι υπάρχει τέτοια ανάγκη.
  • Μην εμπιστεύεστε έναν άγνωστο ο οποίος θα σας ζητήσει να δει το κινητό σας για να διαπιστώσει αν είναι αυτό που «έχασε» ή για να εξετάσει το μοντέλο ή για άλλη παρόμοια δικαιολογία.
  • Σε περίπτωση απειλής με οποιοδήποτε όπλο, μη διακινδυνεύσετε τη ζωή ή τη σωματική σας ακεραιότητα για να διατηρήσετε στη κατοχή σας το κινητό σας τηλέφωνο.
  • Διαβάστε προσεκτικά και εφαρμόστε τις συμβουλές ασφάλειας του προμηθευτή του κινητού σου τηλεφώνου.

Για να αποφύγετε την κλοπή

  • Διατηρήστε το κινητό σας τηλέφωνο αθέατο στην τσέπη ή στην τσάντα όταν δεν το χρησιμοποιείτε.
  • Διατηρήστε το κινητό σας τηλέφωνο κλειδωμένο με κωδικό κλειδώματος ή τον αριθμό PIN
  • Μη χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο όταν βρίσκεστε σε μέρη που δεν αισθάνεστε ασφαλής.
  • Προσπαθήστε να έχετε το κινητό σας όσο το δυνατόν αθέατο, όταν το έχετε μαζί σας ή το χρησιμοποιείτε στο δρόμο.
  • Βάλτε το κινητό σε ασφαλή τσέπη, όταν βρίσκεστε σε στάση λεωφορείου, στα μέσα μεταφοράς, σε πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα, γήπεδα, χώρους διασκέδασης και γενικά σε χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Μην αφήνετε το κινητό σας χωρίς επίβλεψη όταν βρίσκεστε σε καφετέριες, χώρους διασκέδασης και σε άλλους πολυσύχναστους χώρους. Μη μπαίνετε στη θάλασσα, αφήνοντας το κινητό σας τηλέφωνο (και άλλα αντικείμενα) στην παραλία, χωρίς επιτήρηση.
  • Στο σπίτι, μην αφήνετε το κινητό σας τηλέφωνο κοντά σε ανοικτά παράθυρα ή πάνω σε τραπέζια στην αυλή, κοντά στο δρόμο.
  • Μην αφήνετε το κινητό σας χωρίς επίβλεψη στο αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που πρέπει να το αφήσετε μέσα στο αυτοκίνητο, τοποθετήστε το σε σημείο όπου δεν θα είναι ορατό.
  • Εάν σας κλέψουν, ενημερώστε αμέσως την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του κινητού τηλεφώνου και κάντε καταγγελία στην Αστυνομία. Καλέστε το 100 σε οποιαδήποτε ύποπτη περίπτωση.



Πως θα αποκτήσετε περισσότερους ακόλουθους στο Twitter

Μελετητές στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της αμερικανικής πολιτείας Georgia επιχείρησαν να αναλύσουν μισό εκατομμύριο tweet από 507 χρήστες του Twitter επί 15 μήνες προκειμένου να ανακαλύψουν τα μυστικά της δημοτικότητάς τους. Αισιόδοξα, σαφή, καλογραμμένα και πολλά, με περιεχόμενο που αξίζει να διαδοθεί είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των μηνυμάτων των χρηστών που κερδίζουν τους περισσότερους ακόλουθους στο Twitter, διαπιστώνουν οι ερευνητές.

Καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που επιλέγει κανείς ποιους «θα ακολουθήσει», δηλαδή θα κάνει follow, είναι οι χαλαροί συνεκτικοί δεσμοί μεταξύ ακόλουθου και ακολουθούμενου. Είναι γεγονός πως στην πραγματική ζωή, το να μοιράζεσαι τις δύσκολες στιγμές της ασθένειας, του πόνου ή ακόμα και του θανάτου δυναμώνει τους δεσμούς με τους ανθρώπους τους οποίους μοιράζεται κανείς την εμπειρία του. Εντούτοις, στο Twitter δεν ξεκινούν συχνά έτσι οι στενές σχέσεις. Όπως εξηγούν οι ερευνητές του Georgia Institute of Technology, οι χρήστες με τους περισσότερους followers γράφουν μηνύματα 140 χαρακτήρων που έχουν αισιόδοξο χαρακτήρα, αποπνέουν θετική σκέψη και εμπνέουν.

Στον ίδιο ίσως λόγο, στους χαλαρούς δεσμούς του δικτύου, οφείλεται και η διαπίστωση πως οι χρήστες κερδίζουν ακόλουθους όταν γράφουν λιγότερο για τον εαυτό τους. Αντί να περιαυτολογούν, οι αξιόπιστοι χρήστες με τους περισσότερους followers γράφουν μηνύματα που έχουν ιδιαίτερη αξία για την πληροφορία που μεταφέρουν, καθώς η είδηση θεωρείται ως δημόσιο αγαθό που θα πρέπει να διαδίδεται και στην περίπτωση του Twitter, να επαναλαμβάνεται δια του RT (ReTweet). Σε κάθε RT φαίνεται το όνομα του χρήστη που είχε την πληροφορία και έτσι κερδίζει περισσότερους followers.

Ένα ακόμα από τα μυστικά της δημοτικότητας στο Twitter είναι η χρήση της γλώσσας, καθώς διαπιστώνεται πως όσο καλύτερα χρησιμοποιεί ο χρήστης την γλώσσα -ορθογραφία και συντακτικό-, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να αποκτήσει περισσότερους followers.

Επίσης, η μελέτη έδειξε πως η δημιουργία ενός πλήρους προφίλ σχετίζεται με την αύξηση των followers. Το συμπέρασμα δεν αποτελεί έκπληξη αφού ο δυνητικός ακόλουθος γνωρίζει περισσότερα στοιχεία για το πρόσωπο πίσω από τα tweet για να αποφασίσει εάν αξίζει την εμπιστοσύνη του και μπορεί ενδεχομένως να κρίνει την αξιοπιστία όσων μεταφέρει.

Άλλες παράμετροι που επηρεάζουν την απόφαση των χρηστών της υπηρεσίας να ακολουθήσουν κάποιον είναι φυσικά το ίδιο το περιεχόμενο, τα θέματα για τα οποία γράφει κανείς στο Twitter και η σχέση που έχει με τα θέματα αυτά ο υποψήφιος follower. Χαρακτηριστικό των χρηστών του Twitter είναι, σύμφωνα με την έρευνα, η ομοφιλία, δηλαδή η αναζήτηση ομοϊδεατών στο δίκτυο microblogging.



Ποια είναι τα νέα δικαιώματα των χρηστών υπηρεσιών Internet και τηλεφωνίας

Έως τις αρχές του φθινοπώρου 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή νέου κανονισμού για την αδειοδότηση και την λειτουργία των εταιρειών που παρέχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και υπηρεσίες τηλεφωνίας, ανακοίνωσε η αρμόδια ανεξάρτητη αρχή. Σε αυτόν, προβλέπεται η προστασία των καταναλωτών από τις υπέρογκες χρεώσεις κατά την υπογραφή συμβολαίου, η επιβολή μόνο του παγίου σύνδεσης όταν ο συνδρομητής έχει οφειλές και η έγκαιρη ειδοποίηση όταν οι χρεώσεις αυξάνονται, με δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης χωρίς χρέωση.

Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός προβλέπει τα ακόλουθα δικαιώματα των καταναλωτών:

Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων: Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει τη διακοπή παροχής υπηρεσιών, όταν η χρέωση υπερβεί ένα προκαθορισμένο ποσό. Σε αυτή την περίπτωση, ο πάροχος υποχρεούται σε αυτόματη διακοπή των υπηρεσιών.

Αύξηση χρεώσεων ή αλλαγή όρων σύμβασης σε συνδέσεις/πακέτα

Συμβόλαιο: Ο πάροχος οφείλει να ενημερώσει το συνδρομητή τουλάχιστον ένα μήνα πριν την εφαρμογή τους, μέσω του έντυπου ή/και ηλεκτρονικού λογαριασμού. Ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να αντιταχθεί και να καταγγείλει τη σύμβαση - χωρίς επιβάρυνση - εντός 30 ημερών.

Καρτοκινητή τηλεφωνία: Η ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω γραπτού μηνύματος (SMS) τουλάχιστον ένα μήνα πριν.

Προπληρωμένη κάρτα: Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται εάν οι χρεώσεις ενδέχεται να τροποποιηθούν πριν τη λήξη της κάρτας, καθώς και για το πώς μπορεί να πληροφορείται για τυχόν τροποποιήσεις.

Επιστροφή παγίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης: Εάν ο συνδρομητής δηλώσει βλάβη - η διάρκεια της οποίας υπερβαίνει τη μία εργάσιμη ημέρα και δεν οφείλεται σε δική του υπαιτιότητα - ο πάροχος υποχρεούται σε αυτόματη (δηλαδή, χωρίς να προηγηθεί σχετικό έγγραφο/προφορικό αίτημα του συνδρομητή) επιστροφή του ανάλογου παγίου σε επόμενο λογαριασμό.

Χρέωση σε περιπτώσεις προσωρινής διακοπής λόγω οφειλών: Σε περίπτωση που η σύνδεση διακοπεί προσωρινά λόγω οφειλών του συνδρομητή για μια ολόκληρη περίοδο τιμολόγησης, τότε ο πάροχος επιβάλλει μόνο το απλό πάγιο τέλος σύνδεσης και όχι τις χρεώσεις για πακέτα ομιλίας και/ή δεδομένων. Επίσης, κατά την περίοδο της προσωρινής διακοπής ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να αιτηθεί την άμεση και οριστική διακοπή της σύνδεσης.

Χρεώσεις σε περιπτώσεις πρόωρου τερματισμού της σύμβασης: Στη σύμβαση ορισμένου χρόνου, ορίζονται οι χρεώσεις για την απόσβεση της επιδότησης που θα κληθεί να καταβάλει ο καταναλωτής, εάν τερματίσει τη σύμβαση πριν τη λήξη της.

Μη χρέωση αναμονής στις υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου: Οι πάροχοι δεν επιβάλλουν χρέωση κατά την αναμονή, δηλαδή πριν την έναρξη παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικού καταλόγου.

Κλοπή συσκευών: Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας οφείλουν να τηρούν κατάλογο με τα στοιχεία ταυτοποίησης των συσκευών που έχουν κλαπεί, ώστε να φράσσουν την πραγματοποίηση κλήσεων από αυτές.

Τήρηση στοιχείων λογαριασμών: Οι πάροχοι οφείλουν να διατηρούν αναλυτικά στοιχεία για τους λογαριασμούς των συνδρομητών για χρονική περίοδο 12 μηνών.

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε τον νέο κανονισμό στις 26 Φεβρουαρίου για τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των παρόχων στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, σύμφωνα με το αναθεωρημένο ευρωπαϊκό και ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και με γνώμονα την προάσπιση των δικαιωμάτων και τον έλεγχο των χρεώσεων για τους συνδρομητές σε τηλεφωνία και Internet.

Ο κανονισμός αυτός επιβάλλει αυξημένες υποχρεώσεις στους παρόχους όσον αφορά την αναλυτική και έγκαιρη ενημέρωση των συνδρομητών πριν την επιβολή αυξήσεων στις χρεώσεις και αλλαγών στους όρους της σύμβασης σε συνδέσεις/πακέτα.

Μεταξύ άλλων όπως διαβάσατε, ο κανονισμός προβλέπει ότι ο πάροχος οφείλει να απαντά εγγράφως και εντός 20 ημερών σε κάθε έγγραφο παράπονο ή καταγγελία. Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του παρόχου, τότε ο συνδρομητής μπορεί να απευθυνθεί στην ΕΕΤΤ.

Η φόρμα για την υποβολή καταγγελιών στην ΕΕΤΤ δημοσιεύεται στην διεύθυνση http://www.apps.eett.gr/complaints/Complaint.seam

Για τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ο νέος Κανονισμός διευκολύνει την αδειοδότησή τους, απλοποιώντας περαιτέρω τη διαδικασία καταχώρησης στο μητρώο της ΕΕΤΤ.

Σημειώνεται ότι ο Κανονισμός θα εφαρμοστεί σταδιακά, έως τις αρχές του φθινοπώρου του 2013, καθότι απαιτείται προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων των παρόχων.



App «ξεπλένει τις αμαρτίες σας από το Facebook»

Τρεις ερευνητές σε θέματα πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο του Κεντ στις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα app που επιτρέπει στα μέλη του Facebook να «ξεπλύνουν» το όνομά τους στο Facebook από τις «αμαρτίες» των νεανικών τους χρόνων. Το Facewa.sh βασίζεται σε μια μαύρη λίστα με «κακές» λέξεις που συνδέονται με το όνομα του χρήστη.

Ο Daniel Gur, ο Camden Fullmer, και ο David Steinberg ανέπτυξαν το app στο πλαίσιο ενός διήμερου hackathon στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια που διεξήχθη στις 19 Ιανουαρίου.

Το FFacewa.sh διανύει περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας (beta) και δεν μιλάει παρά μόνο την αγγλική γλώσσα. Οι δημιουργοί του όμως είδαν ότι το app τους είχε μεγάλη απήχηση (μετρά ήδη 9.200 χρήστες στο Facebook) και δηλώνουν ότι θα διευρύνουν τις δυνατότητές του και την υποστήριξη περισσότερων γλωσσών.

Το Facewa.sh ζητάει εξουσιοδότηση για την πρόσβαση στις δημοσιεύσεις των Ενημερώσεων του χρήστη και αναζητά «προσβλητικό υλικό» στα σχόλια που δημοσιεύτηκαν στον τοίχο του, στις φωτογραφίες όπου έχει προστεθεί με ετικέτα, στις φωτογραφίες που ο ίδιος έχει ανεβάσει, στα link, στις φωτογραφίες που έχει κάνει Like, στις Ενημερώσεις που έχει δημοσιεύσει (status update) και στις σελίδες που δηλώνει fan.

Όπως εξηγούν οι δημιουργοί του Facewa.sh, σκοπός τους ήταν να αναλάβουν να καθαρίσουν το «βρόμικο» ιστορικό ανθρώπων που μετέφεραν αφειδώς γαργαλιστικές λεπτομέρειες από τις εμπειρίες των νεανικών τους χρόνων στο Facebook και τώρα αναζητούν δουλειά, φοβούνται όμως ότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με το παρελθόν τους, όταν ο πιθανός εργοδότης τους ψάξει στο κοινωνικό δίκτυο.

Η "Dirty" Word List περιλαμβάνει λέξεις όπως sex ή drugs, ο χρήστης όμως μπορεί να εισάγει τις δικές του για να καθαρίσει ή να αποκρύψει στην συνέχεια τις σχετικές δημοσιεύσεις.



Ποιες φωτογραφίες κερδίζουν τα περισσότερα Like στο Facebook, βρήκε η Nikon

Εάν θέλετε να ανεβάσετε φωτογραφίες που θα «αρέσουν» πιο πολύ στο Facebook, θα πρέπει να τραβήξετε και να ανεβάσετε σκηνές τοπίων παρά πορτρέτα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη της Nikon COOLPIX που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Berkeley στην Καλιφόρνια.

Οι φωτογραφίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα «Μου αρέσει» – τη σημερινή ηλεκτρονική ένδειξη αποδοχής από το κοινό – είναι αυτές που απεικονίζουν γραφικά τοπία, χαριτωμένα ζωάκια ή φωτογραφίες τροφίμων.

Αυτό τουλάχιστον έδειξε η μελέτη στην οποία συμμετείχαν 500 άτομα από την Ευρώπη, τα οποία κλήθηκαν να αξιολογήσουν 35 φωτογραφίες, με ποικιλία θεμάτων και ποιότητας εικόνας. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι τα πορτρέτα ανθρώπων ή οι ομαδικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε εκδηλώσεις προκάλεσαν τις λιγότερες θετικές αντιδράσεις.

Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματά τους, οι ερευνητές ανέπτυξαν έναν τύπο τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως οδηγό για τις φωτογραφίες που θα τραβήξουν και θα δημοσιεύσουν, αν επιδιώκουν τις καλύτερες δυνατές αντιδράσεις από τους φίλους τους.

Οι φωτογράφοι του Facebook θα πρέπει ίσως να συμπεριλάβουν ένα τοπίο (Τ) ή ένα ζώο (Ζ) στη φωτογραφία τους και, επίσης, να εστιάσουν στην προβολή ενός στοιχείου που εμπνέει (Ε) – για παράδειγμα, ενός ηλιοβασιλέματος – ή ενός αστείου (Α) ή χαριτωμένου (Χ) στοιχείου στη σύνθεσή τους. Ταυτόχρονα, η λήψη του φωτός στην πιο φυσική μορφή του (με άλλα λόγια, η επίτευξη της σωστής έκθεσης (ΣΕ) και η ελαχιστοποίηση του θαμπώματος (Θ)) παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο.

Σημαντικά είναι και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, καθώς τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι φωτογραφίες με χαμηλή ανάλυση ή οι θαμπές φωτογραφίες έχουν λιγότερες πιθανότητες να τραβήξουν τα βλέμματα, ενώ μια φωτογραφία με σωστό φωτισμό γίνεται πάντα καλύτερα αποδεκτή σε σχέση με μια φωτογραφία με αμυδρό φωτισμό ή υπερέκθεση στο φως.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι παρά τη δημοτικότητα των καλλιτεχνικών φίλτρων που αλλάζουν τα χρώματα και την υφή, το πείραμα έδειξε πως αυτά τα εφέ έχουν ελάχιστη έως καμία επίδραση στο ποσοστό των «Μου αρέσει» που αποσπά μια φωτογραφία. Έτσι, από την μελέτη της Nikon δεν τεκμηριώνεται καμία προστιθέμενη αξία σε υπηρεσίες τύπου Instagram, συμπεραίνουμε εμείς.

«Σύμφωνα με τη μελέτη μας, αυτό που πραγματικά μετράει είναι το συναίσθημα και η ποιότητα», αναφέρει ο Dr. Paul Piff, ο οποίος διηύθυνε την ερευνητική ομάδα. «Όταν ρωτήσαμε τους συμμετέχοντες ποιες φωτογραφίες θα κέρδιζαν την αποδοχή τους στο Facebook, αξιολογήσαμε επίσης τα συναισθήματά τους για κάθε φωτογραφία. Τα περισσότερα «Μου αρέσει» συγκέντρωσαν οι φωτογραφίες που ενέπνευσαν το θεατή, και σε αυτό υπερείχαν οι σκηνές με τοπία σε σχέση με αυτές που απεικόνιζαν άτομα. Οι σκηνές με άτομα προκαλούν κυρίως το συναίσθημα της ευτυχίας παρά έμπνευση. Παρόμοια, η κακή ποιότητα της φωτογραφίας εμποδίζει την ανάπτυξη συναισθημάτων. Αν κάποιος παρατηρήσει κόκκινα μάτια, σκηνές με κακό φωτισμό ή θαμπά πρόσωπα, οι πιθανότητες να επηρεαστεί από τη φωτογραφία είναι αισθητά λιγότερες.»



Πώς θα γράψετε την διαθήκη σας για ό,τι έχετε στο Google

Τρεις, έξι, εννέα ή 12 μήνες αφού γίνετε... άφαντος από το Google και δεν ανταποκριθείτε στο τελευταίο της κάλεσμα να δηλώσετε... ζωντανός, η υπηρεσία θα εκτελέσει την διαθήκη σας και οι κληρονόμοι σας θα λάβουν ένα e-mail με το μήνυμά σας για να παραλάβουν τα έγγραφά σας από το Google Drive, τις φωτογραφίες σας από το Picasa και όλα τα post από το μπλογκ σας στο blogger και ό,τι άλλο επιλέξετε.

Η Google δίνει την επιλογή στον χρήστη να ορίσει και μια αυτόματη απάντηση σε όλα τα e-mail που θα έρχονται στον λογαριασμό του στο Gmail. Ο χρήστης μπορεί επίσης να επιλέξει να διαγραφεί ο λογαριασμός και μαζί του όλα τα προσωπικά του δεδομένα.



Υπεύθυνοι IT: Σε δύο χρόνια, το 45% των συσκευών προς υποστήριξη «δεν θα είναι Windows»

H Cisco, μια εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με την δικτύωση, ρώτησε 3.320 υπεύθυνους τμημάτων IΤ σε επιχειρήσεις από εννιά χώρες σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν από την χρήση συσκευών που φέρνουν στην δουλειά μαζί τους οι εργαζόμενοι. Μια από τις εκτιμήσεις τους είναι πως σε δύο χρόνια, το 45% των χρησιμοποιούμενων συσκευών θα βασίζονται σε άλλα λειτουργικά συστήματα, και όχι σε Windows.

Επίσης, οι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι και για την παροχή υποστήριξης συσκευών και υπηρεσιών συμφωνούν σε ποσοστό 80% ότι απαιτείται η χρήση εφαρμογών συνεργασίας φωνής και βίντεο στο cloud. Επιζητούν -σε ποσοστό 77%- ένα σύστημα ενοποιημένων επικοινωνιών εγγυημένης ποιότητας και αξιοπιστίας και η συντριπτική πλειονότητα (87%) θέλουν ένα μοναδικό σημείο επαφής και υποστήριξης για την πλατφόρμα επικοινωνίας τους, προς αποφυγή απώλειας χρόνου και παραγωγικότητας.

Η Cisco περιγράφει πέντε παραμέτρους που θα βοηθήσουν τις εταιρείες να επιλέξουν μια λύση ευέλικτη και ικανή να προστατεύει τις επενδύσεις και να ικανοποιεί ακόμη και τις πιο δύσκολες απαιτήσεις:

Πλατφόρμα "ανοικτή" ως προς τη συσκευή και το λειτουργικό σύστημα. Η χρήση προσωπικών συσκευών στην εργασία, μια τάση γνωστή ως Bring Your Own Device (BYOD), είναι ένα πραγματικά ασυγκράτητο φαινόμενο.

Από τα 350 εκατομμύρια smartphone που θα χρησιμοποιηθούν στις επιχειρήσεις το 2016, τα 200 εκατομμύρια θα ανήκουν στους εργαζόμενους , ενώ το 76% των υπεύθυνων ΙΤ θεωρούν ότι η τάση BYOD είναι κάτι θετικό για τις εταιρείες τους καθώς αποφέρει αύξηση της παραγωγικότητας και της ικανοποίησης στην εργασία. Μια λύση συνεργασίας πρέπει να υποστηρίζει εξίσου τις διάφορες πλατφόρμες συσκευών, όπως τερματικά και λειτουργικά συστήματα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή.

Βελτιστοποιημένη σύγκλιση καναλιών επικοινωνίας. Η εξέλιξη των ενοποιημένων επικοινωνιών έχει διευκολύνει τη σύγκλιση πολλαπλών καναλιών, όπως δεδομένων, φωνής και βίντεο, στα εταιρικά δίκτυα IP.

Αναμφίβολα, υπάρχει μια σαφής διαφορά μεταξύ της διανομής της εν λόγω κίνησης σε τοπικά περιβάλλοντα, όπως το γραφείο, και παγκόσμια περιβάλλοντα σχεδιασμένα για χιλιάδες χρήστες, καθέναν με τις δικές του ανάγκες, αλλά με ανώτερα επίπεδα απόδοσης, αξιοπιστίας και ασφάλειας. Μια πλατφόρμα συνεργασίας πρέπει να βελτιστοποιεί την ενσωμάτωση εφαρμογών δεδομένων, φωνής και βίντεο βάσει κάθε ανάγκης και με απόλυτη διαφάνεια για τους χρήστες.

Ευελιξία επιλογών: on-premise ή στο «σύννεφο». Ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για ευέλικτες εφαρμογές συναλλαγών μέσω κεντρικών διακομιστών, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας μέσω φωνής και βίντεο, το 70% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν κάποιον τύπο τεχνολογίας Cloud. Ωστόσο, ζούμε σε έναν κόσμο με πολλαπλά Cloud, που αναγκάζουν τα τμήματα ΙΤ να διαχειρίζονται μια τεράστια ποικιλία επιλογών, από ιδιωτικά Cloud, μέχρι δημόσια και μεικτά.

Μια πλατφόρμα συνεργασίας πρέπει να προσφέρει τις υπηρεσίες της βάσει οποιουδήποτε μοντέλου, είτε on-premise (εγκατάσταση στα γραφεία της εταιρείας), είτε σε δημόσια σύννεφα που διαχειρίζονται πάροχοι υπηρεσιών είτε σε υβριδικά περιβάλλοντα, χωρίς απώλειες ως προς τη λειτουργικότητα, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και ποιότητα.

Ολοκληρωμένη και παγκόσμια υποστήριξη. Κατά την εξέταση μιας πλατφόρμας συνεργασίας, η δυνατότητα προγραμματισμού, εκτέλεσης και υποστήριξης του παρόχου είναι ιδιαίτερα κρίσιμης σημασίας. Ο σχεδιασμός της έχει άμεσο αντίκτυπο στην υποστήριξη, δεδομένου ότι ορισμένοι πάροχοι βασίζονται σε τρίτους για την απόκτηση διαφορετικών τμημάτων (τηλέφωνα, τερματικά βίντεο, πύλες, πολυμέσα ή μεταγωγείς για δίκτυα LAN και ασύρματα δίκτυα). Αν και αυτό δεν αποτελεί τεχνική πρόκληση εφόσον πληροί τις προδιαγραφές, καταλήγει προβληματικό στη φάση της παροχής υποστήριξης.

Ο πάροχος της πλατφόρμας συνεργασίας πρέπει να εγγυάται μια ολοκληρωμένη υποστήριξη για όλα τα τμήματα του συστήματος, παγκόσμια και με ένα μοναδικό σημείο επαφής ή να έχει τους κατάλληλους συνεργάτες που δύνανται να εγγυηθούν αυτό το μοντέλο εξυπηρέτησης.

Πραγματικό κόστος ανάπτυξης. Όπως και με κάθε άλλη στρατηγική επένδυση, είναι απαραίτητη η αξιολόγηση του πραγματικού κόστους ανάπτυξης της πλατφόρμας συνεργασίας προς αποφυγή σύνθετων αδειών και πρόσθετων πληρωμών, υλικού ή υποστήριξης. Η απόκτηση αδειών πρέπει να είναι σαφής, ενώ θα πρέπει να εξετάζονται αυτά που προσφέρουν οι φαινομενικά δωρεάν άδειες.



Πηγή: in.gr